Narrowcasting als reclame medium

Wat is de beste plek om reclame te maken? Precies, op het verkooppunt. Point-of-sale (POS) advertising is al decennia het laatste duwtje dat de consument nodig heeft om tot zijn (impuls-) aankoop over te gaan. Vroeger moest je het als marketeer doen met flyers, mooie posters en schapkaarten of woblers.

Narrowcasting: flexibiliteit in reclame

narrowcasting schermDe traditionele POS-reclame moet steeds opnieuw worden gemaakt. Het moet ontworpen worden en door de drukker worden verwerkt. Dan moet het na ontvangst ook nog eens handmatig worden aangebracht. Een hoop werk, waar vaak zomaar een week overheen kan gaan. Bij narrowcasting ben je een stuk flexibeler.

Zodra de content digitaal beschikbaar is, kun je deze uploaden en tonen aan je klanten of publiek. Dat verkort de tijd tussen idee en uitvoering, waardoor je kunt aansluiten bij de actualiteit. ThisPlays2 is een van de narrowcasting bedrijven die zich hierin specialiseert. Ze verzorgen niet alleen de schermen, maar ook de content op de schermen.

Narrowcasting reclame trekt de aandacht

Zijn de traditionele reclame-uitingen nog statisch, narrowcasting is een stuk dynamischer. Daardoor trekt een narrowcasting-scherm de aandacht van je publiek. Niet alleen mensen die staan te wachten laten hun oog op het beeldscherm vallen, ook mensen die toevallig voorbijlopen zullen in het voorbijgaan een blik op je reclame laten vallen.

Narrowcasting reclame: een goed idee

Reclame via narrowcasting werkt. Dat zien we keer op keer. Sommige ondernemers hikken echter een beetje op tegen de investering. En inderdaad, je moet in het begin een aardig bedrag investeren in schermen. Maar dit verdien je ruimschoots terug. Niet alleen door de besparing op drukkosten, maar ook door de hogere omzet die deze optimaal op je doelgroep afgestemde reclame oplevert.